Belevingsonderhoud groot ziekenhuis
Nog nooit eerder was het terreinbeheer van een groot ziekenhuis in Eindhoven zó goed afgestemd op de gebruiker. Dit komt omdat het ziekenhuis gebruikt maakt van een unieke methode van T&G Groep: onderhoud op beleving.
Het zorgterrein wordt al jaren onderhouden door Gustaaf, waarbij het ziekenhuis graag ontzorgd wordt. Alle aandacht moet immers gaan naar het de genezing van patiënten. Daarom is het ziekenhuis volledig overgestapt naar belevingsonderhoud, waarbij de beleving van de gebruiker centraal staat.
Gebaseerd op vertrouwen
Gustaaf verzorgt met een buitengewoon veelzijdige inzet het complete terreinaanleg en –beheer voor het ziekenhuis. Zeker in de piektijden van corona heeft Gustaaf laten zien een betrouwbare partner te zijn. Er was altijd één vast team aanwezig dat op de hoogte was van alle ins en outs op het terrein. Zij zorgden ook in deze hectische periode voor passende dienstverlening, waardoor het ziekenhuis zich kon richten op de patiënten.
Onderhoud op beleving
Dit vertrouwen is de basis voor een nieuwe, unieke aanpak. Want steeds meer opdrachtgevers zien in dat het traditionele beeldbestek niet altijd zorgt voor het beste resultaat. Er is vaak geen aandacht voor de gebruiker en het gehele terrein wordt langs dezelfde beeldmeetlat gehouden, terwijl dit niet altijd de beste besteding is van het beschikbare budget. Bij belevingsonderhoud staat de beleving van de gebruiker wel centraal. En dat zonder toetsing van een externe partij.
Slechts drie niveaus
Belevingsonderhoud is opgebouwd uit slechts drie niveaus: Sober, Standaard en Subliem. Gustaaf heeft een tekening gemaakt voor het ziekenhuis, waarin het terrein is opgedeeld in zones per niveau. Zo wordt de entree bijvoorbeeld onderhouden op een Subliem niveau, en andere minder zichtbare zones op Sober niveau. Die laatste is een duurzame variant, waar minder intensief onderhoud zorgt voor een urenbesparing en een natuurlijke uitstraling.
Op deze manier is de beleving van de bezoeker leidend voor de kwaliteit. Daarnaast wordt tijdens het onderhoud ook optimaal rekening gehouden met de gebruiker. Er wordt alleen onderhoud uitgevoerd wanneer dit voor patiënten en bezoekers de minste hinder veroorzaakt. En wordt er altijd met elektrisch materieel gewerkt.
De ‘ogen en oren’ van de opdrachtgever
Omdat de belevingsniveaus samen met de opdrachtgever tot stand komen, wordt controle ook samen uitgevoerd middels een maandelijkse rondgang. Daarnaast vormt het onderhoudsteam van Gustaaf de ‘ogen en oren’ van de klant. De voorman heeft altijd een tablet bij waarmee hij zaken kan vastleggen. Hij is immers toch op het terrein aanwezig. Middels de app van T&G Groep worden scheve paaltjes, gaten in het hek, oneven tegels, kapotte verlichting etc. direct gemeld bij de opdrachtgever.
Langdurige partner voor ontwerp en advies
Gedurende het langdurige partnership tussen Gustaaf en het ziekenhuis is er veel veranderd op het terrein. Gustaaf is reeds betrokken geweest bij diverse renovaties en inrichtingsprojecten. Nieuwe initiatieven voor verduurzaming, zoals verhoging van de biodiversiteit en het tegengaan van hittestress, worden door Gustaaf uitgevoerd. Oftewel: een buitengewoon veelzijdig partnership waarbij de opdrachtgever zich kan richten op wat echt belangrijk is.